Pages

Kamis, 27 Oktober 2011

היסטוריה

המושג האקר בהקשר של מחשבים בזמן המודרני, כנראה נעוץ במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) בשנות השישים של המאה העשרים. החברים במועדון חובבי דגמי הרכבות בנו דגמים שונים. המשחק, הפירוק וההרכבה הובילו רבים מהם לתחום חדש, תכנות מחשבים. מושג ההאקר, חוטב עצים, בהקשר המחשבים נולד שם. וזאת, הרבה לפני שמחשבים היו מצרך נפוץ והמוני. המילה האק (hack) שימשה מילת סלנג מקומי עם מספר משמעויות שונות. פירוש אחד היה, פתרון לבעיה. פירוש שני היה מעשה קונדס פיקחי אשר בוצע על ידי הסטודנטים של MIT, כאשר המבצע כונה האקר.

במקור, המונח האק או האקר התייחס כמעט באופן בלעדי לתכנות או הנדסה חשמלית. אך זה הגיע לכך שכל דבר שנחשב לעקיפת גבולות או הערמה נחשב ל"האק" והמבצע ל"האקר".

פיטר סמסון כתב את מילון הראשון שיהווה בסיס לז'רגון ההאקרים.

אריק ס. ראימונד מי שחיבר את "הקתדרלה והבזאר", מציע ניסוח אחר להגדרה מיהו האקר: לדעתו, בניגוד לרושם המוטעה לחלוטין שנוצר על ידי התקשורת הכללית והמקצועית בארץ ובעולם, האקרים, ברובם, אינם עוסקים כלל בפריצה למחשבים, לשום מטרה. האקרים הם אנשים הנהנים מעיסוק בתוכנה ובמחשבים, ונהנים להתנסות, לחקור את המערכות ואת יכולת התכנות שלהם. לינוקס, ותוכנות מצוינות רבות אחרות, נכתבו על ידי האקרים, בלי שיהיה לתוכנות או למתכנתים כל קשר לפריצות למחשבים. המלה נולדה ב-MIT בשנות השישים במשמעות זו בדיוק (של אהבת תכנות ולא פריצה).
[עריכה]

Tidak ada komentar:

Posting Komentar